Käyttäjänimi:
Salasana:
Rekisteröidy
Search icon

Artikkeli: Snake Pass tarjoilee klassista tasohyppelyä

Kirjoittanut Mikko Kosonen 16.helmikuu 2017
 

Lähinnä erilaisista pelikäännöksistään (Xboxin OutRun 2) sekä muun muassa Sonyn LittleBigPlanet 3:n sekä Segan Sonic All-Star Racingin kehittäjänä tunnettu Sumo Digital on päättänyt kokeilla siipiään ja lähtenyt kehittämään tällä kertaa jotain aivan omaa.

29. maaliskuuta kaikille isoimmille alustoille (myös Nintendo Switchille) julkaistava Snake Pass tarjoileekin klassista tasohyppelyä fysiikkapohjaisten puzzlejen kera.

Varsin värikkään oloisessa Snake Pass -pelissä seurataan käärme Noodlen sekä kolibri Doodlen edesottamuksia. Etenkin Noodle-käärmeen ohjaamisesta on yritetty tehdä jotain omaperäistä ja antaa hahmolle ”käärmemäinen” tapa liikkua ja kiipeillä.

Pelin taustatarina on klassista ja simppeliä sorttia: mystinen pahuus uhkaa Doodlen ja Noodlen rauhaisaa elämää, joten on heistä kiinni ”pelastaa maailma” ja palauttaa rauha.

Snake Passin sanotaan heti kättelyssä tukevan PS4 Pro -ominaisuuksia. Unreal Engine 4:llä kehitetyssä Snake Passissa pääsee Pro-konsolilla pelaamaan korkeamman resoluution kera, HDR-tukeakaan unohtamatta.

Xboxin osalta mukana sen sijaan on Xbox Play Anywhere -tuki, joka tarkoittaa sitä, että kun ostaa pelin joko Windows 10 PC:lle tai Xboxille, voi peliä pelata ristiin rastiin veloituksetta kummallakin alustalla.

Nintendo Switch -konsolilla Snake Pass tukee kaikkia mahdollisia pelitapoja sekä myös erikseen ostettavaa Switch Pro Controlleria.